Welcome To

Welcome To

Monday 26 March 2012

AL-FATIHAH.. Semoga rohnya tenang di sana..

Semalam kat madrasah, Ara dan kawan-kawan dikhabarkan dengan satu berita. Salah seorang ustazah di madrasah Ara masuk ICU.  Kami di maklumkan ustazah diserang semput yang teruk. kemudian nya, doctor sah kan dia brain dead. Doctor bagi 24hours kalau ustazah tak sedar, dorang akan remove life support. Sebak sangat bila dengar berita tu. Walaupun Ara tak kenal dan tak pernah jumpa ustazah tu sebab dia ajar cawangan lain, tapi Ara dapat rasakan kesedihan yang melanda kawan-kawan dan keluarganya.

Sedih bila dapat tahu anak-anaknya yang masih kecil lagi panggil nama ummi mereka. Pagi tadi, Ara dapat tahu ustazah dah kembali ke Rahmatullah. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

Kadang-kadang, kita terlalu asyik dengan dunia. Sampaikan kita terlupa dengan tanggungjawab kita sebagai hamba-Nya. Kita terlupa semua yang kita ada hanya lah pinjaman yang ALLAH berikan. Bila-bila masa ALLAH akan tarik balik. ALLAH tak perlu tunggu atau minta izin kita untuk tarik nikmat tu..sebab semuanya milik ALLAH. Tapi kita...kita seringkali terlupa untuk bersyukur. kita lupa yang kita ni HANYA menumpang di bumi ALLAH. Bila diberi kesusahan, kita mengeluh. diberi kesenangan, kita angkuh. Bila susah kita ingat DIA. Bila senang kita lupa DIA. Bila tak dapat apa yang kita nak, kita persoalkan tentang keadilan Allah. Layak ke kita? Ya ALLAH...berdosanya aku...

Ara mohon pembaca entry ni sedekahkan Al-Fatihah untuk semua umat Islam yang dah kembali pada ALLAH. Cepat atau lambat kita juga pasti akan menyusul..cuma tunggu deadline saja. Dan bilamasa kita dah takda nanti kita pun harapkan doa orang yang masih hidup. Semoga roh-roh para muslimin, muslimat, mukminin, mukminat, dan para syuhada di seluruh dunia tenang di sisi ALLAH SWT.


Inna lillahi wainna ilaihi rajion....

No comments:

Post a Comment